Handelsbetingelser

 

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra MINTA.
Ønsker du oplysninger eller rådgivning fra MINTAs side, er denne af vejledende art. 

Priser & Betaling
Alle priser på MINTA.dk er angivet i danske kroner og er inkl. moms. Betaling skal ske online i forbindelse med køb. Når varerne afsendes trækkes det aftalte beløb fra dit kort. Følgende betalingskort kan bruges: VISA / dankort Visa Electron MasterCard Maestro-kort JCB Cards 

Betaling med ViaBill
Ved betaling med ViaBill gælder ViaBills betingelser.

Annullering af ordrer
En ordre kan annulleres indtil varen er afsendt. Kontakt os på info@minta.dk med dit ønske om annullering af din ordre, samt ordrenummer. Er varerne allerede afsendt ydes 14 dages fortrydelsesret.

Levering og forsendelse
Vi afsender normalvis pakker samme dag eller dagen efter, men længere leveringstid kan opstå. Dog senest inden for 3 hverdage - hvis vi ikke kan afsende inden 3 hverdage, vil du høre fra os pr. e-mail. Alle forsendelser leveres med GLS eller DAO. Efter afsendelse fra MINTA gælder GLS eller DAOs leveringstider. Ved udlevering af varerne overgår ansvaret og risikoen for varerne til kunden. Det er vigtigt at du oplyser korrekt telefon nr. og e-mail ved ordre afgivelse. Disse oplysninger bruges til at få besked fra DAO når din pakke ankommer til pakkeshop. Det er dit eget ansvar at oplysningerne er korrekte og MINTA kan ikke drages til ansvar for manglende besked fra GLS eller DAO. Pakker sendt til GLS pakkeshop koster 39,00 DKK. Alle ordrer over 499 er fragtfrit leveret. Varerne afsendes med GLS eller DAO til dén pakkeshop nærmest forsendelses adresse. Ønskes en anden pakkeshop skriv det da venligst i kommentar feltet. Pakker med omdeling koster altid 59,00 DKK uanset ordre størrelse. Ved online lagersalg gælder ovenstående fragtpriser ikke. Ved online lagersalg er fragtprisen 50 kr. på alle ordrer fra 0 - 500 kr. Ordrer over 500 kr. sendes fragtfrit i Danmark. Der leveres til GLS pakkeshop. Det er ikke muligt at afhente bestilte varer hos MINTA. 

Forudbestillinger
Har du købt en varer som forud bestilling vil alle andre varer bestilt i samme omgang, først blive afsendt når den forud bestilte vare er på lager.

Modtagelse
Det er vigtigt at du ved modtagelsen kontrollere, at det er de korrekte varer du har modtaget. Det er mennesker der pakker din ordre, og der kan være sket en fejl. Hvis du bryder plomberingen kan varen, af hygiejnemæssige årsager, ikke tages retur.

Fortrydelsesret og returnering af pakker
MINTA yder 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved info@minta.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Vær venligst opmærksom på, at uafhentede pakker IKKE anses som en gyldig returnering, og hvis din pakke ikke afhentes og sendes tilbage til MINTA opkræves returfragten af kunden.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Købskvittering skal vedlægges din returnering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. 

Varer undtaget fortrydelsesretten
1
. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, 2. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen, Neglelak, cremer, og andre skønhedsprodukter kan altid returneres hvis plomberingen ikke er brudt. Hvis plomberingen er brudt frafalder din returret - dette af hygiejnemæssige årsager. 

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

MINTA ApS
Vestergårdsvej 15
6731 Tjæreborg

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Hvis kunden ønsker sin vare ombyttet til anden vare ved returnering, betaler kunden selv fragt omkostningerne for at få den nye vare leveret, hvilket svarer til 39 DKK. MINTA sender et betalingslink med specifikationer af den/de nye ønskede varer + evt. mer pris for ombytningsvare, hvorefter kunden kan vælge fragt mulighed og betale med betalings kort. 

 

Billeder og beskrivelser af farver
MINTA kan ikke drages til ansvar for, at billeder og beskrivelser af farver, ikke lever op til kundens forventninger. Billederne og beskrivelserne er udelukkende af vejledende art. 

Lagersalg online
Ved online lagersalg skal du være opmærksom på, at vi også sælger ud af 2. sortering, samt neglelakker der kan være brugt til 1 swatch sticks/test.

Reklamation
MINTA yder 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven. Du har således ret til at klage over fejl eller mangler, der ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af varen. Hvis du ønsker at påberåbe dig en mangel, skal MINTA have besked herom inden for rimelig tid, efter at du har opdaget manglen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

MINTA ApS
Vestergårdsvej 15
6731 Tjæreborg

Hvis du ønsker at reklamere over en vare skal du kontakte os på email info@minta.dk inden du sender varen retur til os. Du skal i mailen skrive en udførlig fejlbeskrivelse eller retur-årsag, og desuden informationer om, hvordan vi kan komme i kontakt med dig ved spørgsmål. I returpakken skal du vedlægge en kopi af din faktura. Lider varen af en fejl eller mangel, vil MINTA sørge for at reparere varen eller alternativt foretage omlevering, hvis det ikke medfører uforholdsmæssige omkostninger for MINTA. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Kontakt os på info@minta.dk inden du returnerer din vare, hvortil der aftales forsendelsesomkostninger. 

Privatlivs- og persondatapolitik

Indsamling og anvendelse af dine personoplysninger

Minta ApS er ejet af Kragelund Holding, Tjæreborg ApS og drives til daglig af Niklas Olesen, som samtidig agerer som firmaet dataansvarlige og er den eneste med adgang til personoplysninger som anvendes hos Minta ApS.

Behandling af dine personoplysninger

I forbindelse med dit køb hos Minta ApS skal du indtaste en række personoplysninger, som vi anvender i vores proces til at ekspedere ordrer. Det er følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • E-mailadresse
  • Mobilnummer
  • Betalingsoplysninger (sikkert krypteret)

Ved ordrer i vores webshop på www.minta.dk, skal du acceptere at vi må behandle dine personoplysninger i forbindelse med ekspedition af din ordre, og at vi må kontakte dig med info og spørgsmål til din aktuelle ordre.

Dine personoplysninger gemmer vi i webshoppen på www.minta.dk (hosted af Shoporama ApS) samt i vores økonomisystem (hosted af Billy ApS).

  • Efter lovgivning skal vi gemme regnskabsmaterialet i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, som ordren er blevet ekspederet og faktureret. Jf. bekendtgørelsen af bogføringsloven, kapitel 5, §10.
  • Vi bruger ligeledes dine personoplysninger i interne statistikker i forhold til indkøb og salg. Alle dette anvendes anonymiseret.
  • For at kunne levere din ordre, benytter vi os af dit navn, din adresse, dit mobilnummer og din e-mailadresse, dette bliver udleveret til vores fragt firma, som pt. er GLS.

Alle personoplysninger kan slettes ved at du henvender dig skriftligt på kontakt@minta.dk

Samtykke til Nyhedsbreve

Har du givet os din samtykke til at vi må sende dig e-mails med nyheder, tilbud og artikler om vores produkter. Så anvender vi os kun af din e-mailadresse.

Minta’s nyhedsbreve udsendes via et system kaldet MailChimp, du kan slettes derfra, ved at afmelde i en nyhedsmail, eller henvende dig skriftligt på kontakt@minta.dk

Cookies

På Minta.dk anvender vi cookies (også fra 3. part) til at huske dine indstillinger, trafikmåling og til at vise målrettede annoncer, det hele er med formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre dit besøg så nemt og optimalt som muligt.
Du accepterer ved at klikke videre på siden og du kan til enhver tid slette cookies via computerens internetbrowser.

Persondatasikkerhed

Uanset om vi behandler dine personoplysninger med henblik på at ekspedere din ordre og leve op til bekendtgørelsen af bogføringsloven, eller om det er på baggrund af dit samtykke til at vi må sende dig e-mail med nyheder, tilbud og artikler, så vil vi altid behandle dine personoplysninger sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder persondataforordningen og satabeskyttelsesloven.

Dine oplysninger vil alene blive anvendt til det formål, som de er indsamlet til og beskrevet ovenfor, og di vil blive slettet på din anmodning, eller når dette formål er opfyldt eller ikke længere er relevant.

Sikkerhedsforanstaltninger

Niklas Olesen er firmaet dataansvarlige og eneste med adgang til de personoplysninger, som anvendes i Minta ApS – foruden de databehandlere som der er indgået aftale med (Se nedenfor).

Minta ApS opbevarer ikke personoplysninger offline i nogen form for medier. Det kan være nødvendigt at bruge data fra ordrer i statistikker mv., og i sådanne tilfælde vil persondata anonymiseres inden brug, og dobbelt slettes efterfølgende.

Minta ApS computere er sikret med personligt log-in og opdaterede anti-virus software, ligesom de anvendte programmer alle er sikret med personligt log-in.

Alle de personoplysninger som Minta ApS anvender, bliver arkiveret og behandlet af følgende:

  • Betalingsoplysninger – Quickpay, Clearhaus, ViaBill og MobilePay
  • Håndtering af dine køb – Shoporama og Billy
  • Håndtering af nyhedsbreve – Mailchimp
  • Statistik – Google Analytics

Minta ApS har indgået databehandleraftaler med de ovennævnte databehandlere, hvilket er vores garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af dine personoplysninger.

Datanedbrud

Da Minta ApS ikke arkiverer personoplysninger på nogle af firmaet egne medier og drev, er der indgået aftale med firmaets databehandlere, om at databrud skal anmeldes til både datatilsynet og Minta ApS, indenfor 72 timer efter brud på persondatasikkerheden.

I forbindelse med anmeldelsen skal databehandleren vurdere hvilke risici datanedbruddet indebærer og hvilken konsekvens nedbruddet kan have for de registrerede.

Oplysning, indsigelse, ændring, dataportabilitet og sletning.

Du kan altid kontakte os for at få oplyst, hvilke af dine personoplysninger vi ligger inde med.

Dette kan ske ved at rette henvendelse til:

Minta ApS
CVR-nr. 38891804
Vestergårdsvej 15
6731 Tjæreborg
Tlf.: 71 74 14 80
E-mail: kontakt@minta.dk

Dataansvarlig: Niklas Olesen
Tlf.: 71 74 14 80
E-mail: kontakt@minta.dk

Hvis der er fejl i vores oplysninger, kan du altid bede om at få dem rettet, så har vi de rigtige oplysninger, ligesom du har ret til at få udleveret oplysningerne i et almindeligt format (dataportabilitet).
Har du ønsker om ændring eller dataportabilitet, er du også meget velkommen til at skrive til os på ovennævnte e-mailadresse.

Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til ovennævnte e-mailadresse.

Hvis du ønsker at klage over Minta ApS behandling af dine personoplysninger, kan dette ske til Datatilsynet på adressen Borgergade 28,5., 1300 København, telefon 33 19 32 00 eller e-mail: dt@datatilsynet.dk.

Børn og unge under 18 år
Du skal være fyldt 18 år for at handle på MINTA – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Lea Faurschou på info@minta.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Center For Klageløsning Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Carl Jacobsensvej 35 2500 Valby www.forbrug.dk 

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr 

Handelsbetingelserne er senest opdateret 24. maj. 2018

 

GRATIS FRAGT

På alle ordrer over DKK 499,00

100% SIKKERHED

Sikker Betaling

LYNHURTIG LEVERING

Vi leverer i Danmark på 1-3 dage

Chat med os

Chat med os